Novembre del 2017:

Alessandra Penna i Giulia Salvarini, dues actrius italianes, varen acusar-me de fer un teatre sense emocions.

El teu teatre és massa fred i conceptual –deien–. El públic va al teatre a emocionar-se.

Jo vaig respondre que els veritables ionquis de les emocions són els actors, que només disfruten sobre els escenaris si poden riure, plorar i finalment desfer-se en llàgrimes i moquejar. Elles varen estar d’acord: públic i actors depenem de les emocions –deien. Els teatres bé podrien ser les sales on anem a abocar-hi les nostres passions sobreres, com si la plusvàlua de la cultura fos precisament fossin precisament les emocions.

Març del 2018:

Truco a Lluís Pasqual perquè em deixi treballar una setmana amb la Kompanyia Lliure. Els vuit actors i actrius de la K es presten a jugar amb mi durant quatre tardes. La última tarda els proposo de fer un arxiu vivent de riures i plors. Ens divertim molt. Allà hi ha un espectacle, però en Pasqual té la K massa ocupada.

Setembre del 2018:

Li explico el projecte a les T de Teatre. Tot i ser una companyia de teatre “comercial”, aquest és la mena de projecte que bé podria funcionar amb una companyia d’aquestes característiques on les “professionals de les emocions” siguin molt reconeixibles per al públic, “professional de la sensibilitat”. Quan les T de Teatre se n’assabenten que hauria de ser una co-producció entre la seva companyia i la nostra, que la nostra companyia no els pot pagar el sou que es mereixen, s’acaben els riures i desapareixen.

Desembre del 2018:

Li explico el projecte a Cesc Casadesús, director del Festival Grec. Ell em parla del projecte ITteatre, en el que ex-graduats de l’Institut del Teatre fan un muntatge dirigit per algú que no sigui de la casa. Li parlo del projecte a la Magda Puyo, directora de l’Insti, li sembla interessant i comença a rodar la maquinària: convocatòria, audicions, co-productors, etc.

Març del 2019:

Es fan les audicions per a ex-alumnes de l’Institut del Teatre. Es presenta una quarantena de persones: teatre físic, de text, musical i d’objectes. També es presenten escenògrafs, dramaturgs i directors de teatre. Formem un equip.

Abril del 2019:

S’inicien els assajos.

Per a més informacióhttp://rogerbernat.info/en-gira/flam/